נוף איילון
נוף איילון
חסר רכיב

פניה ובקשה לקראת האסיפה הכללית

07/07/2022

תושבים יקרים

 

פניה ובקשה לקראת האסיפה הכללית ביום ראשון

 

ביום ראשון הקרוב בשעה 21.00 (תחילת הדיון) תתקיים בע"ה, במועדון הנוער,  אסיפה כללית של תושבי הישוב ושל האגודה השיתופית  לצורך אישור הדוח הכספי של 2020 ולצורך אישור תקציבי 2021 ו 2022.

 

אנו רואים חובה לעצמנו לפנות אליכם ולבקש את אמונכם בוועד המקומי המכהן ובפעולותיו כפי שנסביר להלן. השתתפותכם באסיפה ובהצבעות שיתקיימו במסגרתה ובכך תמיכתכם בפעולותינו חשובה לנו מאוד.

 

באסיפה הכללית שהתקיימה בשלהי שנת 2019, בעקבות מפגשים שקיימנו עם כל קבוצות הגיל בישוב, קיבלנו את אמון הציבור בהחלטתנו להעסיק רכזת קהילה ובעקבות כך גם אושרה ברוב גדול בקשתנו מהציבור להוסיף 50 ש"ח לחודש למיסי האגודה באופן בו התשלום החודשי עומד מאז ינואר 2020 על 90 שח לחודש (על גביה בסך 40 ש"ח הוחלט במסגרת ועדים קודמים בעבר).  אנו התחייבנו להשקיע את התוספת שאושרה הן בפעולות קהילה ותרבות והן בפעולות נדרשות במסגרת אחזקת הישוב וכך עשינו ופעלנו.

אלא שעל פועלנו ועשייתנו מעיבה תופעה מטרידה ומציקה. מאז כינונה של ועדת הביקורת הנוכחית אנו חווים התייחסות קשה מאוד מצד חברי הועדה. אנחנו לא מבינים את סיבת היחס אך אנו חייבים לומר שמדובר ביחס מתנשא ופוגעני שאיננו רגילים לו, לא ביחסים שבין ועד מכהן לאיזו מהועדות בישוב ולא ביחסים שבין חברי הישוב, בינם לבין עצמם. נציין כי בתחילת כהונתה של ועדת ביקורת הנוכחית הצלחנו ליצור קשר קואופרטיבי עם חלק מחבריה אולם בשלב מסוים אותם חברים עזבו את תפקידם והותירו את הועדה בידי מספר חברים שלצערנו איננו מצליחים למצוא איתם שפה משותפת.

המתואר עד כאן לכאורה מהווה רכילות גרידא וברור שלא היינו מציינים את הדברים לשם עצמם. דא עקא שוועדת ביקורת החליטה כי במסגרת האסיפה הנוכחית יש להעמיד  להצבעה מחודשת את נושא תשלום מיסי הועד בסך הכולל של 90 ש"ח. תחילה קבעה ועדת ביקורת כי ההצבעה בנושא תתקיים בקלפי ללא כל דיון מוקדם ורק בעקבות התערבותנו הוחלט כי להצבעה בנושא יקדם דיון בין החברים. ניסינו להבין מחברי ועדת ביקורת מה הסיבה לצורך בהצבעה מחודשת על תשלום מיסי האגודה ואנו חייבים להודות כי התשובות חטאו בעיננו לאמת ולעובדות. כדוגמה בלבד היו שטענו שההחלטה על גביה של 90 שקלים התקבלה למשך שנה בלבד ואחרים אף טענו כי ההצבעה שבה אושרה העלאת המיסים הייתה בלתי חוקית. להסיר ספק אנו דוחים הטענות על הסף ומזמינים כל אחד לעיין בפרוטוקול האסיפה מ 2019 ולהיווכח כי להד"ם.

תושבים יקרים. אנו שליחי ציבור ונפעל על פי החלטות החברים. יחד עם זאת עלינו להדגיש בפניכם כי הפעולות שביצענו עד כה אינן יכולות להיעשות ולהתבצע ללא מימון. אנו סבורים כי ניהול הקהילה במהלך השנתיים וחצי האחרונות וכך גם עבודות התחזוקה של הישוב בוצעו באופן המיטבי זאת מבלי לכחד שצרכי עמך מרובים ויש לנו נושאים רבים בהם עלינו לשפר ולהשתפר. יחד עם זאת עלינו להתריע כי החלטה בדבר חדילת תשלום "ה 90 שקלים" תאלץ אותנו לקצץ באופן ניכר ומהותי את פעולותינו בכל תחומי הקהילה ותחזוקת הישוב. אין בדעתנו לפרוט את כל הקיצוצים שידרשו כדי לא להראות בעיניכם כמהלכי אימים חו"ח. רק זאת נאמר שמה שהיה כבר לא יהיה במובנים רבים.

אחר כל הדברים האלו אנו מבקשים מכם להגיע לאסיפה הכללית על מנת לתמוך בוועד המקומי ובהפעלת שיקול הדעת על ידיו בכל הנוגע לגביית מיסי הועד ומה יעשה בהם. בשולי הדברים נציין כי נשמח מאוד ליישר את ההדורים מול ועדת ביקורת, לקדם את שיתוף הפעולה עם חברי הועדה ולאפשר להם לעשות את מלאכת הביקורת באופן קואופרטיבי ובונה.

 

בברכה ובהוקרה

חברי הועד המקומי:

אוהד גת, גלית יששכר,גילי כהן, דוד לאישנר, יונתן לוי, ענת מסקנס, אתהאל פרנקל, רוני קלינוולד, עופר שוייצר.

חסר רכיב